MI alapú ember-gép interakció

Alapadatok
Neptun kód: 
vitmma32
Gazda tanszék: 
TMIT
Szak: 
BME-VIK Mérnök informatikus szak
Szint: 
MSc - Mesterképzés
Típus: 
Szakirány-/specializációtárgy
Érvényesség: 
futó
Tárgyfelelős: 
Célkitűzés: 
A tárgy olyan adatvezérelt, mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe nyújt betekintést, ahol a felhasználó közvetlenül szolgáltat, illetve fogyaszt pl. képi, hang- és/vagy szenzoradatokat. A felhasználóközpontú rendszerekben a felhasználói élmény és elégedettség kulcsfontosságú a rendszer sikeressége, használhatósága szempontjából, így ebből a szempontból is tárgyaljuk az különféle megközelítéseket. Bemutatjuk az egyes felhasználói felület modalitások tekintetében, melyek a korszerű mesterséges intelligencia-modellek, azok hogyan járulnak hozzá a felhasználói élményhez, hogyan tesztelhetők, üzemeltethetők és mely kihívásoknak kell megfelelniük. Gyakorlati példákon keresztül megmutatjuk, miként lehet az egyes részproblémára kidolgozott modelleket egy olyan rendszerbe integrálni, amely közvetlenül a felhasználókkal kerül interakcióba. A felhasználókkal is kapcsolatban álló rendszereknél a használat alapján a modellek finomíthatók, a működéshez adaptálhatók. A tárgy gyakorlati részében többek között bemutatjuk, hogyan lehet ezt a folyamatot megvalósítani. A tárgy specifikus célkitűzései továbbá: ● MI modellek alkalmazása felhasználó felületekben ● Gépi tanulás mérőszámai és a szubjektív felhasználói ítéletek kapcsolata ● MI alapmodellek tovább-tanítása, finomítása felhasználói használat alapján ● Interaktív felhasználói felületeken (UI) alkalmazott modellek alkalmazási kérdései ● MI modellek gyorsítási lehetőségei a megfelelő UI válaszidő érdekében Konkrét esettanulmányok mentén mutatjuk be többek között az emberi interakciók felismerését (hang és kép alapokon), a rendszerek illesztését pl. fogyatékkal élő felhasználókhoz, illetve akár az agyi interfészeket (Brain-Computer Interface)
Szemeszter: 
ősz